Αύξηση Επισκεψιμότητας
Τί είναι οι Μηχανές Αναζήτησης; |
Οι μηχανές αναζήτησης είναι εξειδικευμένα προγράμματα που επιτρέπουν την εύρεση πληροφοριών στο διαδίκτυο, με βάση τα κριτήρια αναζήτησης που θέτει κάποιος χρήστης. Τα προγράμματα αυτά σαρώνουν κατα διαστήματα ιστοχώρους για τους οποίους συλλέγουν πληροφορίες και δημιουργούν εκτενείς βάσεις δεδομένων (indexing), επιτρέποντας την εύρεση ενός ιστοτόπου, ανάλογα με την εκάστοτε λέξη ή την φράση που ενδιαφέρει τον χρήστη. Οι μηχανές αναζήτησης δημιουργούν, αυτόματα ένα εσωτερικό ευρετήριο με πληροφορίες για το περιεχόμενο του παγκόσμιου ιστου, επεξεργάζονται με διάφορους αλγόριθμους τον όρο ή την φράση αναζήτησης του χρήστη, τον συσχετίζουν με το εσωτερικό τους ευρετήριο και τελικά παρέχουν μία λίστα με σχετικούς συνδέσμους. Στο διαδίκτυο σήμερα υπάρχουν διάφορες μηχανές αναζήτησης, που συνήθως παρέχουν τις υπηρεσίες αναζήτησης και εύρεσης πληροφοριών ελεύθερα στους χρήστες τους. Οικονομικά στηρίζονται οι μηχανές αναζήτησης κυρίως μέσω της διαφήμισης, αφού επιτρέπουν την (συνήθως οπτικά διαφοροποιημένη) προβολή στα αποτελέσματα αναζήτησης συνδέσμων, σχετικών μεν με τον όρο αναζήτησης, οι οποίοι όμως δεν προκύπτουν από τους βασικούς (οργανικούς) αλγόριθους αναζήτησης αλλά καθορίζονται μέσω πληρωμής από τον εκάστοτε διαφημιζόμενο. Η βασική διαφορά ανάμεσα στις μηχανές αναζήτησης σήμερα είναι η χρήση διαφορετικών εσωτερικών αλγορίθμων επεξεργασίας των όρων αναζήτησης και συσχετισμού τους με το ευρετήριο της κάθε μηχανής. Το γεγονός αυτό οδηγεί σε διαφοροποιήσεις όσον αφορά στην ποιότητα των αποτελεσμάτων.
Δεν υπάρχουν μαγικές συνταγέςΗ βελτιστοποίηση μίας ιστοσελίδας για τις μηχανές αναζήτησης δεν είναι καθόλου έυκολη διαδικασία, μια και οι εσωτερικοί αλγόριθμοι επεξεργασίας των όρων αναζήτησης όχι μόνο δεν είναι γνωστοί αλλά και μεταβάλλονται/εξελίσσονται συνεχώς. Επίσης, η κάθε μηχανή αναζήτησης χρησιμοποιεί τους δικούς εσωτερικους αλγόριθμους, κάτι που κάνει την προσπάθεια βελτιστοποίησης ακόμα πιο επίπονη. Για τους λόγους αυτούς, γίνεται σαφές, ότι δεν μπορεί κανείς να εγγυηθεί για μία υψηλή κατάταξη μίας ιστοσελίδας στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. |
Αύξηση επισκεψιμότητας στο site μου. Είναι εφικτό? |
Μέσω των συμβουλών που παρέχουν οι ίδιες οι μηχανές όσο και των μακροχρόνιων εμπειριών των διαχειριστών δικτυακών τόπων, όσον αφορά την κατάταξή τους στα αποτελέσματα, είναι δυνατόν να βγούν κάποια γενικά συμπεράσματα και κανόνες για την ποιοτική βελτιστοποίηση μίας ιστοσελίδας για τις μηχανές αναζήτησης. Κάποια από τα συμπεράσματα αυτά είναι σίγουρα εμπειρικά και μάλιστα, ορισμένες φορές, αμφιλεγόμενης σημασίας. Στο άρθρο αυτό γίνεται μία προσπάθεια συνοπτικής αναφοράς των βασικότερων συμπερασμάτων αυτών, βασισμένη στις επιστημονικές γνώσεις και εμπειρίες του συγγραφέα, χωρίς φυσικά να διεκδικείται το αλάθητο ή να δίνεται εγγύηση για την τελική σημασία τους στον τομέα βελτιστοποίηση για μηχανές αναζήτησης. Παρακάτω θα αναφερθούν κάποιοι παράγοντες, οι οποίοι, μπορούν να συμβάλλουν θετικά στην βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας γενικότερα και για τις μηχανές αναζήτησης ειδικότερα, αυξάνοντας έτσι την επισκεψιμότητα της.
Θετικοί Παράγοντες
Αρνητικοί παράγοντεςΠαρακάτω θα βρείτε κάποιους παράγοντες, οι οποίοι,μπορούν να συμβάλλουν αρνητικά στην προσπαθεια βελτιστοποίησης μιας ιστοσελίδας για τις μηχανές αναζήτησης. |
Ποιά ιστοσελίδα μπορώ να χαρακτηρίσω ώς Επιτυχημένη; |
Επιτυχημένη ιστοσελίδα είναι αυτή που προσδίδει άμεσα ή έμμεσα αύξηση των πωλήσεων σας είτε αφορά εμπόριο υλικού είτε υπηρεσιών. Η απόδοση ενός ιστοχώρου είναι μετρήσιμο μέγεθος και αφορά τον όρο Site Conversion Rate ( S.C.R ) Υπολογίζετε αν εξετάσουμε τον αριθμό των επισκεπτών ανά μήνα (visits) και τον αριθμό των ατόμων που αγόρασαν ή εδειξαν ενδιαφέρον για κάποιο προϊόν ή υπηρεσία. Π.χ. εάν ένας ιστοχώρος έχει μέσα σε ένα μήνα 2000 επισκέψεις (visits) και παρήγγειλαν οι 25 από αυτούς τότε λέμε ότι το S.C.R είναι 1,25%. Πώς προκύπτει; 25/2000 * 100 = 1,25 .Τόσο πιο επιτυχημένος είναι ο ιστοχώρος σας, όσο μεγαλύτερο είναι το S.C.R . Εάν ανακαλύψετε ότι η "κίνηση" της ιστοσελίδας σας είναι πολύ χαμηλή μπορεί να θέλετε να ενισχύσετε την ιστοσελίδα σας με κάποιες επιπρόσθετες τεχνικές αύξησης επισκεψιμότητας. Για παράδειγμα, μπορείτε να ξεκινήσετε στρατηγική βελτιστοποίησης Search Engine Optimization ( S.E.O ) και προώθησης, έτσι ώστε να κατευθύνετε συγκεκριμένο κοινό μέσα από τις μηχανές αναζήτησης. Σε περιπτώσεις ιστοχώρων χαμηλής κίνησης με μεγάλο S.C.R τα οφέλη από την χρήση S.E.O και προώθησης ,είναι μέγιστα. |
Η αξία του λογότυπου και η ψυχολογία των χρωμάτων |
Το λογότυπο για μια επιχείρηση ή οργανισμό αποτελεί την ταυτότητά του, και είναι αυτό που δίνει την πρώτη αίσθηση στον επισκέπτη για τον χαρακτήρα μιας επιχείρησης ή οργανισμού. Η σωστή αποτύπωση της ιδιαιτερότητας της κάθε επιχείρησης ή οργανισμού στο λογότυπο, τονίζει τα σημεία που υπερέχει έναντι των ανταγωνιστών της και θέτει σε μια πιο στέρεη βάση τις επαγγελματικές σχέσεις. Η κατάλληλη επιλογή των χρωμάτων και αποχρώσεων διαμορφώνει την ψυχολογία του επισκέπτη, προδιαθέτοντάς τον θετικά.
Ένα επιτυχημένο λογότυπο συμβάλλει στην αύξηση της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας σας και στην δημιουργία πιό αφοσιωμένων επισκεπτών (visitor loyalty). |