Αύξηση Επισκεψιμότητας

Share it on Facebook

Τί είναι οι Μηχανές Αναζήτησης;

Οι μηχανές αναζήτησης είναι εξειδικευμένα προγράμματα που επιτρέπουν την εύρεση πληροφοριών στο διαδίκτυο, με βάση τα κριτήρια αναζήτησης που θέτει κάποιος χρήστης. Τα προγράμματα αυτά σαρώνουν κατα διαστήματα ιστοχώρους για τους οποίους συλλέγουν πληροφορίες και δημιουργούν εκτενείς βάσεις δεδομένων (indexing), επιτρέποντας την εύρεση ενός ιστοτόπου, ανάλογα με την εκάστοτε λέξη ή την φράση που ενδιαφέρει τον χρήστη. Οι μηχανές αναζήτησης δημιουργούν, αυτόματα ένα εσωτερικό ευρετήριο με πληροφορίες για το περιεχόμενο του παγκόσμιου ιστου, επεξεργάζονται με διάφορους αλγόριθμους τον όρο ή την φράση αναζήτησης του χρήστη, τον συσχετίζουν με το εσωτερικό τους ευρετήριο και τελικά παρέχουν μία λίστα με σχετικούς συνδέσμους.

Στο διαδίκτυο σήμερα υπάρχουν διάφορες μηχανές αναζήτησης, που συνήθως παρέχουν τις υπηρεσίες αναζήτησης και εύρεσης πληροφοριών ελεύθερα στους χρήστες τους. Οικονομικά στηρίζονται οι μηχανές αναζήτησης κυρίως μέσω της διαφήμισης, αφού επιτρέπουν την (συνήθως οπτικά διαφοροποιημένη) προβολή στα αποτελέσματα αναζήτησης συνδέσμων, σχετικών μεν με τον όρο αναζήτησης, οι οποίοι όμως δεν προκύπτουν από τους βασικούς (οργανικούς) αλγόριθους αναζήτησης αλλά καθορίζονται μέσω πληρωμής από τον εκάστοτε διαφημιζόμενο. Η βασική διαφορά ανάμεσα στις μηχανές αναζήτησης σήμερα είναι η χρήση διαφορετικών εσωτερικών αλγορίθμων επεξεργασίας των όρων αναζήτησης και συσχετισμού τους με το ευρετήριο της κάθε μηχανής. Το γεγονός αυτό οδηγεί σε διαφοροποιήσεις όσον αφορά στην ποιότητα των αποτελεσμάτων.

Δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές

Η βελτιστοποίηση μίας ιστοσελίδας για τις μηχανές αναζήτησης δεν είναι καθόλου έυκολη διαδικασία, μια και οι εσωτερικοί αλγόριθμοι επεξεργασίας των όρων αναζήτησης όχι μόνο δεν είναι γνωστοί αλλά και μεταβάλλονται/εξελίσσονται συνεχώς. Επίσης, η κάθε μηχανή αναζήτησης χρησιμοποιεί τους δικούς εσωτερικους αλγόριθμους, κάτι που κάνει την προσπάθεια βελτιστοποίησης ακόμα πιο επίπονη. Για τους λόγους αυτούς, γίνεται σαφές, ότι δεν μπορεί κανείς να εγγυηθεί για μία υψηλή κατάταξη μίας ιστοσελίδας στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Αύξηση επισκεψιμότητας

 Μέσω των συμβουλών που παρέχουν οι ίδιες οι μηχανές όσο και των μακροχρόνιων εμπειριών των διαχειριστών δικτυακών τόπων, όσον αφορά την κατάταξή τους στα αποτελέσματα, είναι δυνατόν να βγούν κάποια γενικά συμπεράσματα και κανόνες για την ποιοτική βελτιστοποίηση μίας ιστοσελίδας για τις μηχανές αναζήτησης. Κάποια από τα συμπεράσματα αυτά είναι σίγουρα εμπειρικά και μάλιστα, ορισμένες φορές, αμφιλεγόμενης σημασίας. Στο άρθρο αυτό γίνεται μία προσπάθεια συνοπτικής αναφοράς των βασικότερων συμπερασμάτων αυτών, βασισμένη στις επιστημονικές γνώσεις και εμπειρίες του συγγραφέα, χωρίς φυσικά να διεκδικείται το αλάθητο ή να δίνεται εγγύηση για την τελική σημασία τους στον τομέα βελτιστοποίηση για μηχανές αναζήτησης.

Παρακάτω θα αναφερθούν κάποιοι παράγοντες, οι οποίοι, μπορούν να συμβάλλουν θετικά στην βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας γενικότερα και για τις μηχανές αναζήτησης ειδικότερα, αυξάνοντας έτσι την επισκεψιμότητα της.

    Θετικοί Παράγοντες

  • Ποιοτικό, χρήσιμο για τους επισκέπτες περιεχόμενο

    Οι ιστοσελίδες και τα περιεχόμενά τους πρέπει να δημιουργούνται για ανθρώπους-χρήστες και όχι για μηχανές αναζήτησης. Το ποιοτικό, χρήσιμο για τον επισκέπτη περιεχόμενο (γενικου ή ειδικού ενδιαφέροντος) αποτελεί τον προφανέστερο παράγοντα βελτιστοποίησης μίας ιστοσελίδας.Οι μηχανές αναζήτησης πλέον όχι μόνο δεν παρουσιάζουν στα αποτελέσματα τους οτιδήποτε δεν είναι χρήσιμο για τον (άνθρωπο-) χρήστη τους αλλά και δύσκολα εξαπατώνται από παραπλανητικό περιεχόμενο.

  • Έγκυρος πηγαίος κώδικας και δομή υψηλής προσβασιμότητας, σύμφωνα με το W3C

    Η βάση κάθε ιστοσελίδας σήμερα είναι ακομα η περιγραφική γλώσσα HTML. Αυτή αναγνωρίζουν οι φυλλομετρητές και από αυτήν παίρνουν οι μηχανές αναζήτησης τις πληροφορίες για το περιεχόμενο μίας ιστοσελίδας. Μοντέρνες τεχνικές όπως Javascript, DHTML,Flash κ.λ.π. όπως και οι εικόνες προσδίδουν σε μία ιστοσελίδα ειδικά εφέ αν και μπορούν να βελτιώσουν την εμφάνισή της εμποδίζουν το περιεχόμενο του ιστοχώρου να διαβαστεί πλήρως από τις μηχανές αναζήτησης.

  • Λέξεις-κλειδιά στο περιεχόμενο

    Οι όροι αναζήτησης (λέξεις-κλειδιά), με τους οποίους επιθυμείτε να βρεθεί η ιστοσελίδα στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, πρέπει φυσικά να υπάρχουν στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας. Η σωστή πυκνότητα των λέξεων-κλειδιών (keyword density) των κειμένων του ιστοχώρου αποτελεί αναμφισβήτητα θετικό παράγοντα.

    Αρνητικοί παράγοντες

    Παρακάτω θα βρείτε κάποιους παράγοντες, οι οποίοι,μπορούν να συμβάλλουν αρνητικά στην προσπαθεια βελτιστοποίησης μιας ιστοσελίδας για τις μηχανές αναζήτησης.

  • Αναπαραγωγή υπάρχοντος περιεχομένου

    Η αντιγραφή και η αναδημοσίευση του ίδιου ή πολύ παρομοίου περιεχομένου άλλων ιστοσελίδων, το οποίο έχει ήδη καταχωρηθεί στις μηχανές αναζήτησης, σίγουρα δεν κρίνεται ιδιαίτερα χρήσιμη πρακτική από τις μηχανές και σε πολλές περιπτώσεις το μεταγενέστερο περιεχόμενο δεν εμφανίζεται καν στα αποτελέσματα.

  • Υπερβολική χρήση λέξεων-κλειδιών

    Όπως αναφέρεται παραπάνω, η τοποθέτηση λέξεων/κλειδιών σε μία ιστοσελίδα και στα μεταδεδομένα της πρέπει να γίνεται συστηματικά και χωρίς υπερβολές καθώς και να αντικατοπτρίζει το πραγματικό περιεχόμενο/στόχο της σελίδας. Σε διαφορετική περίπτωση, οι μηχανές μπορεί να τιμωρήσουν τον δικτυακό τόπο, αποκλείοντάς τον από τα αποτελέσματά τους (Keyword Spamming).

  • Παραπλανητικές τεχνικές δημιουργίας συνδέσμων

    Διάφορες τεχνικές, που περιγράφονται με τον αγγλικό όρο Link Spamming, είναι για παράδειγμα:

    • αυτοματοποιημένες καταχωρήσεις και σχόλια σε καταλόγους, ιστολόγια και βιβλία επισκεπτών
    • υπερβολική χρήση αμοιβαίων συνδέσμων (reciprocal linking)
    • σύνδεσμοι από ιστοσελίδες με εντελώς άσχετο περιεχόμενο και στόχο
    • μη ομαλή αναλογία συνδέσμων/κειμένου

  • Παραπλανητικές τεχνικές σχεδιασμού

    Οι μηχανές αναζήτησης ανακαλύπτουν ολοένα και πιο αποτελεσματικά τεχνικές όπως το Cloaking, με την βοήθεια των οποίων π.χ. παρουσιάζεται στους crawlers των μηχανών μία σελίδα HTML, γεμάτη με λέξεις-κλειδιά, ενώ οι χρήστες βλεπουν κάτι διαφορετικό με την χρήση Javascript ή Flash. Τέτοιες και άλλες τεχνικές, οπως οι προωθήσεις μέσω Javascript ή η κατασκευή πολλών επιμέρων σελιδων, η καθεμία από τις οποίες έχει βελτιστοποιηθεί για έναν όρο αναζήτησης και τελικά οδηγεί στην κύρια ιστοσελίδα (Doorway pages) οδηγούν μόνο βραχυπρόθεσμα σε επιτυχία. Οι μηχανές αναζήτησης, τις περισσότερες φορές, τις αναγνωρίζουν τελικά, με αποτέλεσμα τον κίνδυνο αποκλεισμού του δικτυακού τόπου από το ευρετήριό τους.

Επιτυχημένη ιστοσελίδα

Επιτυχημένη ιστοσελίδα είναι αυτή που προσδίδει άμεσα ή έμμεσα αύξηση των πωλήσεων σας είτε αφορά εμπόριο υλικού είτε υπηρεσιών. Η απόδοση ενός ιστοχώρου είναι μετρήσιμο μέγεθος και αφορά τον όρο Site Conversion Rate ( S.C.R )

Υπολογίζετε αν εξετάσουμε τον αριθμό των επισκεπτών ανά μήνα (visits) και τον αριθμό των ατόμων που αγόρασαν ή εδειξαν ενδιαφέρον για κάποιο προϊόν ή υπηρεσία. Π.χ. εάν ένας ιστοχώρος έχει μέσα σε ένα μήνα 2000 επισκέψεις (visits) και παρήγγειλαν οι 25 από αυτούς τότε λέμε ότι το S.C.R είναι 1,25%. Πώς προκύπτει; 25/2000 * 100 = 1,25 .Τόσο πιο επιτυχημένος είναι ο ιστοχώρος σας, όσο μεγαλύτερο είναι το S.C.R .

Εάν ανακαλύψετε ότι η "κίνηση" της ιστοσελίδας σας είναι πολύ χαμηλή μπορεί να θέλετε να ενισχύσετε την ιστοσελίδα σας με κάποιες επιπρόσθετες τεχνικές αύξησης επισκεψιμότητας. Για παράδειγμα, μπορείτε να ξεκινήσετε στρατηγική βελτιστοποίησης Search Engine Optimization ( S.E.O ) και προώθησης, έτσι ώστε να κατευθύνετε συγκεκριμένο κοινό μέσα από τις μηχανές αναζήτησης. Σε περιπτώσεις ιστοχώρων χαμηλής κίνησης με μεγάλο S.C.R τα οφέλη από την χρήση S.E.O και προώθησης ,είναι μέγιστα.

Η αξία του λογότυπου και η ψυχολογία των χρωμάτων

Το λογότυπο για μια επιχείρηση ή οργανισμό αποτελεί την ταυτότητά του, και είναι αυτό που δίνει την πρώτη αίσθηση στον επισκέπτη για τον χαρακτήρα μιας επιχείρησης ή οργανισμού. Η σωστή αποτύπωση της ιδιαιτερότητας της κάθε επιχείρησης ή οργανισμού στο λογότυπο, τονίζει τα σημεία που υπερέχει έναντι των ανταγωνιστών της και θέτει σε μια πιο στέρεη βάση τις επαγγελματικές σχέσεις.

Η κατάλληλη επιλογή των χρωμάτων και αποχρώσεων διαμορφώνει την ψυχολογία του επισκέπτη, προδιαθέτοντάς τον θετικά.

  • Το Γαλάζιο χρησιμοποείται ως χρώμα του πνεύματος και του μυαλού.Είναι το χρώμα του στοχασμού, του ουρανού και της θάλλασας.
  • Το Πρασινο χρησιμοποιείται ως χρώμα της ανάπτυξης. Το καθαρό σμαραγδένιο πράσινο, ιδιαίτερα αν έχει μια χροιά γαλάζιου, είναι το χρώμα της θεραπείας. Είναι χρήσιμο, δυνατό και φιλικό.
  • Το Κίτρινο είναι το χρώμα της ενέργειας. Μπορούμε ν' αποδώσουμε στο κίτρινο τα θετικά στοιχεία της δημιουργικότητας, εφευρετικότητας, επινοητικότητας, ανεξάντλητης ενέργειας, δύναμης ισχύος, θάρρους, αυτοπεποίθησης και δύναμης του χαρακτήρα. Το να απορρίπτει κανείς το κίτρινο, είναι σαν να απορρίπτει το καινούριο και την καινοτομία.
  • Το Πορτοκαλί είναι το χρώμα του ήλιου. Είναι ένα ζωτικό χρώμα και που δείχνει περίσκεψη και ενδιαφέρον για τους άλλους. Το χρυσαφένιο πορτοκαλί είναι ζωτικό και δείχνει αυτοέλεγχο. Το πορτοκαλί δείχνει αγάπη για την ελευθερία, χαρά για τις ανθρώπινες συναναστροφές, ενθουσιασμό και θετική ανταποκρίση σε οτιδήποτε νέο και συναρπαστικό.
  • Το Κόκκινο είναι το χρώμα της ώθησης που συνδέεται με την επιθετικότητα και την κατάκτηση. Είναι ένα ερεθιστικό χρώμα. Το κόκκινο δείχνει μια δημιουργικότητα, μία επιθυμία για νέα πράγματα και αλλαγές.
  • Το Γκρι συμβολίζει την ισορροπία, την σοβαρότητα και την ουδετερότητα.
  • Το Λευκό χρώμα υποδηλώνει την αγνότητα και την καθαρότητα.
  • Το Μαύρο χρώμα συμβολίζει την υποταγή αλλά και το κύρος.

Ένα επιτυχημένο λογότυπο συμβάλλει στην αύξηση της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας σας και στην δημιουργία πιό αφοσιωμένων επισκεπτών (visitor loyalty).